(For English version see below - www.filmselezione.ch)
Delle due gemelle, una è l'assassina. Il tema del doppio che affascinerà cosi tanti cineasti è filmato con grande precisione ed efficacia da Siodmak.
Su uno script un po vago ma che finisce per servire l ambiguità del soggetto di Nunnally Johnson la regia riesce a creare un gioco di specchi, di riflessi nel bianco e nero sapiente che ne fecero un grande successo. Memorabili i trucchi d,epoca, che sfruttarono mirabilmente la dissimetria del viso della de Havilland. Una riflessione sulla doppiezza (femminile...), sull' interscambiabilità del bene e del male.
________________________________________________________________________________
Of the twins, one is the murderer. The theme of the double that would fascinate so many filmmakers is filmed with great precision and effectiveness by Siodmak.
On a somewhat vague script that ends up serving the ambiguity of Nunnally Johnson's subject, the director manages to create a play of mirrors, of reflections in the skilful black and white that made it a great success. The period make-up is memorable, admirably exploiting the dissymmetry of de Havilland's face. A reflection on (female) duplicity, on the interchangeability of good and evil.
www.filmselezione.ch
3800 reviews since 1950 at your disposal
For information or comments: info@filmselezione.ch